Idei de amenajare a unui magazin de haine: 10 lucruri prin care să atragi clienți

Idei de amenajare a unui magazin de haine: 10 lucruri prin care să atragi clienți

În prezent, nu mai este deloc surprinzător faptul că vânzările s-au mutat în sfera digitală. Cu toate acestea, există încă și magazine fizice, iar acestea trebuie să fie amenajate în așa fel încât să fie atractive pentru clienți. Cu toată atenția îndreptată către tot ceea ce ține de digital, devine din ce în ce mai dificil să poți capta atenția potențialilor clienți în afara mediului online, motiv pentru care este necesar să te asiguri că amenajarea magazinului tău – de haine, spre exemplu, îți va garanta succesul. 

Ca retailer offline, vei avea nevoie de idei de amenajare a magazinului de haine care să ofere clienților o experiență captivantă de shopping. Cu siguranță, știi deja că prima impresie contează, iar când vine vorba despre industria de retail, această expresie funcționează de minune. Amenajarea unui magazin de haine, deși nu pare complicată, reprezintă un proiect complex, bazat pe filosofia brandului, cu reguli stricte de amenajare. 

Dacă și tu dorești să-ți crești numărul de clienți și implicit vânzările, adică să ai succes cu magazinul tău, descoperă din rândurile de mai jos unele dintre cele mai inspirate idei de amenajare a unui magazin de haine pentru atragerea clienților. 
 

1.Crearea unei atmosfere unice prin amenajarea magazinului de haine

Amenajarea unui magazin de haine face referire la amenajarea interioară a spațiului, la designul interiorului și la arhitectura sa care ar trebui să se îmbine perfect ca să ofere clienților spațiul ideal pentru cumpărături. Prin amenajarea magazinului se înțelege și întreaga experiență pe care un magazin o poate oferi clienților, din momentul în care pășesc în interior și până la ieșire.

În prezent, nu mai este deloc surprinzător faptul că vânzările s-au mutat în sfera digitală. Cu toate acestea, există încă și magazine fizice, iar acestea trebuie să fie amenajate în așa fel încât să fie atractive pentru clienți. Cu toată atenția îndreptată către tot ceea ce ține de digital, devine din ce în ce mai dificil să poți capta atenția potențialilor clienți în afara mediului online, motiv pentru care este necesar să te asiguri că amenajarea magazinului tău – de haine, spre exemplu, îți va garanta succesul. 

Ca retailer offline, vei avea nevoie de idei de amenajare a magazinului de haine care să ofere clienților o experiență captivantă de shopping. Cu siguranță, știi deja că prima impresie contează, iar când vine vorba despre industria de retail, această expresie funcționează de minune. Amenajarea unui magazin de haine, deși nu pare complicată, reprezintă un proiect complex, bazat pe filosofia brandului, cu reguli stricte de amenajare. 

Dacă și tu dorești să-ți crești numărul de clienți și implicit vânzările, adică să ai succes cu magazinul tău, descoperă din rândurile de mai jos unele dintre cele mai inspirate idei de amenajare a unui magazin de haine pentru atragerea clienților. 
Crearea unei atmosfere unice prin amenajarea magazinului de haine
Amenajarea unui magazin de haine face referire la amenajarea interioară a spațiului, la designul interiorului și la arhitectura sa care ar trebui să se îmbine perfect ca să ofere clienților spațiul ideal pentru cumpărături. Prin amenajarea magazinului se înțelege și întreaga experiență pe care un magazin o poate oferi clienților, din momentul în care pășesc în interior și până la ieșire.

Te întrebi, probabil, cum poți crea o atmosferă unică prin amenajarea magazinului de haine și cum îi determini pe clienți să-ți treacă pragul. E vorba despre brand? Vitrina sau exteriorul magazinului atrag privirile? Sau poate ofertele promoționale? Desigur, decizia de a intra într-un magazin diferă de la o persoană la alta, însă, chiar și așa, amenajarea joacă un rol esențial în creșterea vânzărilor și în încurajarea clienților de a cumpără produsele. Iată câteva idei de amenajare a magazinului de haine pentru a crea o atmosferă unică pentru potențialii clienți! 

Creează un design unic

Consumatorii din prezent sunt atrași de experiențe unice și originale, în detrimentul celor comune și clasice. Așadar, îți sugerăm să te inspiri din ultimele trenduri în materie de amenajări interioare și să apelezi la tot soiul de metode inovatoare în așa fel încât să te poți diferenția de competitori. 

Combină materiale și stiluri de design

Și dacă tot vorbeam despre designuri unice, poți crea unul prin mixarea celor mai diverse materiale, tipuri de design interior și piese de mobilier. Drept sugestii, îți recomandăm să combini elemente vechi și noi, dar și materiale care nu sunt găsite, de regulă, împreună. De asemenea, amestecă stilurile de design în amenajarea magazinului de haine. De pildă, poți opta pentru elemente industriale precum cărămida și neonul, adăugând accente premium precum marmura, pentru o notă clasică. 

Alege materiale în tendințe pentru amenajarea magazinului de haine 

În ceea ce privește proiectele de amenajare a unui magazin de haine, principalele materiale în tendințe sunt: 
  • cuprul;
  • materialele nefinisate, precum tabla, cutiile din lemn sau cartonul; 
  • oțelul inoxidabil;
  • materialele autentice precum piatra, cărămida și metalul; 
  • plasticul în modele personalizate 

Pune accent pe sustenabilitate 

Consumatorii vor aprecia întotdeauna brandurile care pun accentul pe sustenabilitate, autenticitatea materialelor și susținerea mediului în amenajarea unui magazin de haine. De exemplu, poți ține clienții pentru un timp mai îndelungat în magazin, dacă folosești plante vii pentru crearea texturilor și reușești să aduci mediul exterior în interior. 

Adoptă cele mai cool stiluri de amenajare 

Dacă ești în căutarea unor modalități creative de a atrage clienți, proiectul magazinului tău de haine trebuie să pună accentul pe cele mai cool stiluri de amenajare. Iată cele mai în trend sugestii în acest sens: 
  • utilizarea culorilor monocromatice, a ferestrelor mari și a pardoselilor din beton, oferind astfel un fundal care scoate produsele în evidență;
  • apelarea la tehnicile artistice de pictură pentru a crea modele diversificate la nivelul pereților, pardoselii și rafturilor magazinului de haine; 
  • crearea unui design eclectic prin mixarea lemnului, cărămizii, pietrei și covoarelor cu texturi groase;
  • folosirea finisajelor din tablă școlară, pentru o experiență primitoare și interactivă;
  • integrarea în amenajarea magazinului a modelelor texturate de tapet și a țesăturilor. 

Adoptă cele mai cool stiluri de amenajare

2.Layout favorabil magazinului de haine 

Pentru o amenajare eficientă a magazinului de haine, este important să creezi un layout favorabil magazinului. Conform studiilor, direcția și traseul pe care le pregătești pentru clienți sunt esențiale. Cea mai importantă zonă de care trebuie să ții cont în cadrul proiectului de amenajare a magazinului de haine este cea de decompresie, adică spațiul care urmează după intrarea în unitatea comercială. În această zonă, are loc prima impresie și aici clientul ia cunoștință de mediul în care se află. Pentru a putea valorifica acest spațiu, trebuie să ții cont de câteva detalii de amenajare a magazinului. De exemplu, folosește un sistem inovator de iluminare pentru a evidenția produsele brandului. Totodată, utilizează modele creative de pardoseală, materiale și elemente contrastante cu mediul exterior.

Pentru o corectă amenajare a magazinului de haine, este important să ții cont de așa-numita „Regulă de dreapta”. Potrivit unor studii, majoritatea clienților au tendința de a merge, în mod inconștient, spre dreapta, atunci când au în față o intersecție în layoutul magazinului. De aceea, identificarea drumului și crearea unei călătorii atractive pentru clienți se numără printre cele mai importante aspecte în amenajarea unui magazin de haine. Iată câteva idei de atragere a clienților prin alegerea layoutului potrivit: 
  • creează mici zone de așteptare;
  • asigură o iluminare bine accentuată, pentru a evidenția marfa; 
  • folosește oglinzi în amenajare, căci acestea sunt o modalitate excelentă de a crește interesul clienților pentru produsele tale; 
  • apelează la detalii interactive de design pentru a atrage atenția clienților și pentru a le oferi o experiență memorabilă. 

3.Amenajarea simplă a magazinului 

Pentru a crea un spațiu cât mai plăcut și mai confortabil pentru clienți, amenajarea unui magazin de haine trebuie să țină cont de câteva trucuri. În primul rând, dincolo de aspectele vizuale menționate în rândurile anterioare, trebuie să te asiguri că păstrezi o amenajare simplă a magazinului, care să nu aglomereze spațiul de care dispui. Iată câteva idei pentru a aduce clienți în magazinul tău:
  • Evită să utilizezi afișaje voluminoase, care ocupă mult spațiu în magazinul tău. În schimb, utilizează diverse elemente de decor pentru a crea o amenajare interesantă, fără a crea aglomerație. 
  • Folosește oglinzi pentru crearea impresiei de spațiu. Atunci când sunt utilizate și integrate corespunzător, oglinzile pot transforma un spațiu limitat într-unul care pare mult mai larg și mai aerisit. 
  • Optează pentru afișaje din sticlă. Dacă preferi un stil de amenajare minimalist, utilizarea unor separatoare și a unor rafturi din sticlă poate adăuga un accent deosebit aspectului general al magazinului. Aceste detalii pot contribui la crearea unei ambianțe neaglomerate, fiind una dintre cele mai inspirate idei de amenajare pentru un magazin de haine.  

Amenajarea simplă a magazinului

4.Iluminarea potrivită în amenajarea unui magazin de haine

Un alt lucru important prin care să atragi clienți și un pas important într-o amenajare a unui magazin de haine este iluminarea. Lumina potrivită este esențială, însă aceasta trebuie să existe fără a deranja în vreun fel clienții. Nu există un anumit tipar sau reguli în alegerea iluminării potrivite pentru magazinul tău, fiindcă acest aspect ține foarte mult de tipul de produse pe care-l vinzi, dar și de publicul tău țintă. 

De exemplu, dacă dorești să sugerezi accesibilitatea produselor, poți miza pentru o lumină puternică. În schimb, dacă magazinul tău de haine este unul exclusivist, poți integra o lumină galbenă, mai închisă, cu umbre și accente. De asemenea, dacă dorești să pui produsele mai bine în valoare, poți solicita un mobilier cu surse de lumină încorporate. O altă sugestie este utilizarea diverselor corpuri de iluminat, pentru a crea accente interesante și puneri în evidență care cu siguranță vor reuși să sporească interesul asupra magazinului tău. 

5.Amplasarea pieselor de mobilier 

Alegerea mobilierului comercial este un alt pas important în proiectul de amenajare a magazinului de haine. Piesele de mobilier folosite trebuie să ajute produsele să se facă remarcate, fiindcă vizibilitatea brandului este cea care va reuși să atragă clienții în magazinul tău. Stilurile de amplasare a mobilierului pentru magazinele de haine pot suferi modificări în funcție de tipul produselor comercializate, de zonele de atracție din magazin sau de obiectivele amenajării. Iată câteva idei pentru amplasarea pieselor de mobilier, în ideea atragerii clienților: 
  • Amenajarea dreaptă în grilă - acest tip de amplasare a pieselor de mobilier va oferi clienților libertatea de a-și alege traiectoria în magazin, iar raioanele de haine sunt delimitate cu precizie. 
  • Amenajarea cu trafic aspirat - acest tip de amplasare a mobilierului impune un sens obligatoriu pentru clienți în magazin. În același timp, permite o vizualizare mai ușoară a mai multor produse în același timp și-i determină pe clienți să achiziționeze produse din impuls. 
  • Amenajarea oblică a magazinului - acest tip de amplasare a pieselor de mobilier combină caracteristicile primelor tipuri de amenajări. Cu alte cuvinte, această amenajare impune o anumită traiectorie, însă nu permite compararea produselor. 
  • Amenajarea liberă - în acest caz, amenajarea magazinului de haine se bucură de diversitate și folosește piese de mobilier specifice fiecărui raion. De fiecare dată când clienții schimbă raionul, regăsesc un ambient diferit, adaptat pentru produsele prezentate.   

Amplasarea pieselor de mobilier

6.Vitrina magazinului de haine 

Fiecare magazin de haine are propria sa cultură prin intermediul căreia sunt reflectate principalele valori și obiective strategice ale brandului. Ei bine, unul dintre elementele din amenajarea magazinului care poate induce clienților ideea valorii brandului este vitrina spațiului comercial. Conform specialiștilor, durează aproximativ 8 secunde să treci prin dreptul unei vitrine standard. Așadar, crearea unei vitrine irezistibile este unul dintre aspectele fundamentale în amenajarea unui magazin de succes. 

Practic, în procesul de amenajare, trebuie să creezi o vitrină care să tenteze și să atragă trecătorii. Cu cât vei crea o vitrină mai deosebită și mai originală, cu atât trecătorii vor fi mai curioși să descopere și interiorul magazinului. Vitrina este, dacă se poate spune așa, punctul în care cererea se întâlnește cu oferta și un factor determinant în ademenirea potențialilor clienți. Lasă-ți creativitatea liberă și creează o vitrină cu design atractiv! 

7.Intrarea și ferestrele magazinului

Intrarea în magazin și ferestrele joacă și ele un rol important în amenajarea magazinului și atragerea clienților. Amenajate corespunzător, acestea vor reuși să atragă clienții și îi vor invita în magazin. Creativitatea trebuie să-și spună și aici cuvântul, căci va fi nevoie să utilizezi semnalistica necesară și elemente care să atragă privirile. De pildă, poți opta pentru amplasarea unor manechine la intrarea în magazin sau la ferestre, pentru a le oferi trecătorilor o imagine de ansamblu a ceea ce promovează magazinul tău de haine. 

O fațadă a magazinului amenajată atractiv are toate șansele să invite trecătorii să intre în magazin, încurajându-i să facă niște cumpărături din implus sau din pură curiozitate a descoperirii brandului tău. 

Intrarea și ferestrele magazinului

8.Brandingul magazinului de haine 

Nu știi cum să atragi clienți în magazinul tău de haine? Construirea identității brandului te poate ajuta în acest sens. O modalitate prin care poți integra identitatea brandului în magazin este reprezentată de ideile creative de amenajare a magazinului de haine. Una dintre cele mai sugestive poate fi construirea acelui „perete puternic” sau „perete de accent”, sugerează designerii de interior. Acest element este primul pe care clienții îl întâlnesc în drumul lor prin magazin și este o parte esențială a proiectului de amenajare. 

Poți utiliza acest perete fie pentru a expune cele mai trendy articole vestimentare, fie pentru a integra identitatea brandului în amenajarea magazinului. De pildă, poți afișa pe acest perete logoul mărcii de haine pentru a crea o impresie memorabilă clienților tăi. 

9.Mirosul magazinului 

Am abordat tema scent marketingului cu numeroase ocazii și ți-am vorbit despre cum ajută scent marketingul saloanele de înfrumusețare, despre importanța parfumului ambiental într-un hotel, despre cum poți folosi parfumul pentru a crea o experiență incredibilă în sala de sport și chiar și despre marketingul aromelor în cazinouri. Prin urmare, știi deja că alegerea parfumului ambiental pentru afacerea ta este una dintre cele mai inspirate metode de a atrage clienți. Alături de estetică, în cadrul procesului de amenajare a magazinului de haine este esențial să ai în vedere și crearea unei experiențe olfactive excepționale pentru clienții tăi. 

Mirosul specific magazinului tău va rămâne cu siguranță întipărit în mintea consumatorilor și îi va determina să asocieze aroma respectivă cu brandul tău. La fel ca și în celelalte domenii, ca retailer trebuie să fii conștient de cum influențează parfumurile modul în care ne simțim și ne comportam, așa că dacă nu știi cum să tentezi clienții sau cum să-i atragi înapoi în magazinul tău, de fiecare dată, poți miza întotdeauna pe puterea simțului olfactiv. Iată câteva idei de amenajare a magazinului de haine, pe tema experienței senzoriale: 
Mirosul magazinului

10.Muzica 

Muzica este, de asemenea, o etapă importantă în procesul de amenajare a unui magazin de haine. Asemenea parfumurilor, aceasta poate influența la un nivel inconștient comportamentul consumatorilor. De pildă, muzica ambientală lentă poate încetini mersul clienților, determinându-i să petreacă mai mult timp în magazin. Pe de altă parte, muzica energică îi va determina pe aceștia să aibă un ritm mai intens, accelerat. La rândul său, muzica clasică are tendința de a-i face pe clienți să aloce un buget mai mare pentru achiziționarea pieselor vestimentare din magazin. 

Așadar, amenajarea magazinului de haine are un impact uriaș asupra atragerii clienților, încurajarea acestora de a cumpăra produsele, fidelizarea consumatorilor și, implicit, creșterea vânzărilor. Sperăm că am reușit să cuprindem în acest ghid cele mai inspiraționale idei de amenajare a magazinului tău de haine, dar și cele mai inovatoare modalități de atragere a clienților.

Referințe: 
  1. (PDF) Turning Bias and Walking Patterns: Consumers' Orientation in a ... www.researchgate.net/publication/276842480_Turning_Bias_and_Walking_Patterns_Consumers'_Orientation_in_a_Discount_Store. Published 1 Jan. 2009. Accessed 29 May 2022. 
  2. Heil, Kathy. “How the Psychology of Store Layout Impacts Customers.” How the Psychology of Store Layout Impacts Customers, www.palmerretailsolutions.com/blog/psychology-of-store-layout-impacts-customers. Published 11 Jan. 2019. Accessed 29 May 2022. 
 

 

Suport clienti Luni - Vineri 10.00 - 16.00 la telefon/whatsapp 0733713555 si 24/24 mail office@imker.ro. In perioadele de concedii unele servicii sunt indisponibile sau comunicarile se reiau dupa finalizarea perioadei (anuntate prin banner pe site)

0733 713 555 office@imker.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!