Importanța parfumului ambiental într-un hotel. Iată ce trebuie să știi!

Importanța parfumului ambiental într-un hotel. Iată ce trebuie să știi!
Află din acest articol care este importanța parfumului ambiental într-un hotel și cum a devenit scent marketing-ul o tehnică de atragere a clienților. 


Ce este Scent Marketing?

Scent Marketing este o practică ceva mai nouă în rândul companiilor, care presupune angajarea clienților într-o experiență senzorială completă, prin parfumuri care să lase o impresie plăcută și să asocieze brand-ul cu anumite arome. 

Există mai multe tipuri de marketing, majoritatea axate pe calitatea estetică a produselor, pe campaniile de vânzare și pe atragerea clienților prin recompense special gândite. Pe de altă parte, Scent Marketing este un mod mai subtil de a spune o poveste și de a rămâne în memoria olfactivă printr-o amintire specială.

Strategii de scent marketing pe care le poți practica


Miros ambiental


Curățenia și serviciile complexe sunt factori care pot duce hotelul tău în topurile recenziilor, însemnând, astfel, mai mulți clienți fericiți și fideli. Totuși, ce ai spune despre o experiență complexă, în care mirosul să îi transpună într-o atmosferă relaxantă de vacanță, la care vor dori să se întoarcă iar și iar?

Parfumurile ambientale din camere pot crea un cadru intim și deosebit, în care clienții tăi sau turiștii se vor simți departe de griji și probleme. Ei vor ști că odată cazați la hotelul tău vor avea parte de clipe și zile întregi de răsfăț, relaxare și voie bună. 

Transmite prin mirosuri plăcute tot ceea ce vrei să exprimi și prin fapte. Spre exemplu, nu te limita la aspectul vizual al unei lenjerii curate și împrospătate. De multe ori, prima impresie ne înșală, iar turiștii cu experiență cunosc bine acest lucru. 

Surprinde-i olfactiv, împrospătând lenjeriile, prosoapele, perdelele sau pernele cu un odorizant care miroase fresh și plăcut. Poți folosi lavandă pentru zona în care vor dormi și lămâie sau brad pentru baie.


Miros tematic


Dacă hotelul tău oferă servicii diverse, precum spa sau sală de gimnastică, profită de acest lucru, evidențiindu-le pe fiecare printr-un parfum ambiental special, în ton cu emoțiile și stările pe care clienții tăi le caută în acele locuri. 

Spre exemplu, un hotel din Azuga a abordat următoarea strategie de Scent Marketing, obținând rezultate foarte bune și o atmosferă îndrăgită atât de clienți, cât și de personal:
Astfel, s-a obținut o atmosferă veselă și caldă în recepție, cu note citrice, orientale și lemnoase, date de esențe precum portocala, iasomia, vanilia sau moscul din compoziția parfumului Blavet. 

La micul dejun te învăluie un miros dulce și suav, ca o îmbrățișare de bună dimineața, ce trezește pofta de mâncare prin aromele sale de vanilie, anason și petale de trandafir din compoziția parfumului Misterioso.

În cele din urmă, pentru relaxarea totală de la finalul zilei, după ce vei fi explorat munții și locurile din jurul hotelului, te vei regăsi și te vei lăsa purtat de vise într-o grădină orientală cu mandarini, iasomie și trandafiri, completate de vanilie și mosc, regăsite în compoziția parfumului Aurore Spa.


Miros semnătură




Mai mult decât un parfum plăcut și o atmosferă de vacanță, un miros semnătură poate fi cartea de vizită a hotelului. Creează sau alege un parfum deosebit, care să reprezinte exact ceea ce înseamnă afacerea ta pentru tine. 

Transmite ospitalitatea, profesionalismul și dedicarea printr-o aromă unică, care să înglobeze sentimentele pe care vrei să le simtă clienții tăi atunci când îți calcă pragul. Gândește-te la fiecare notă în parte și combină-le pe cele care reușesc cel mai bine să redea atmosfera pe care ai vrea să o simți în locul lor.

Un parfum semnătură trebuie să se identifice cu valorile și atuurile hotelului tău. Aroma astfel creată se va regăsi peste tot, în camere sau la intrare, și va induce imagini, senzații și o primire călduroasă. De asemenea, poți lăsa clienților tăi mici surprize de bun venit sau de rămas bun, care să poarte mai departe parfumul tău, iar ei să și-l poată reaminti, împreună cu tot ceea ce au trăit în vacanță.

O lumânare organică îmbogățită cu uleiuri esențiale, câteva bețișoare într-o sticluță cu parfum, un suvenir sau un săculeț odorizant decorativ sunt câteva idei în care poți integra aroma hotelului, iar clienții o pot duce cu ei acasă. Aceștia vor aprecia atenția la detalii și gestul de a le oferi ceva ca amintire.


Experiență senzorială completă


Un alt mod prin care poți include parfumul ambiental în hotelul tău este prin crearea unor experiențe senzoriale complete, un fel de cazare 3D, în care simțurile să fie antrenate într-o direcție specifică. Imaginează-ți o cameră decorată scandinav, cu miros de pădure sau o cameră decorată în culori pastelate, cu miros de flori.


Ce impact au parfumurile ambientale ca metodă de marketing

  • Îmbunătățesc și completează experiența clienților
  • Favorizează recunoașterea brand-ului după miros
  • Contribuie la fidelizarea clientului 
  • Creează amintiri olfactive asociate brand-ului tău
  • Transmit povestea și mesajul afacerii tale (ospitalitate, amabilitate, profesionalism, atenție la detalii etc.)
  • Furnizează un sentiment de familiaritate, căldură și identificare cu afacerea ta
  • Promovează stări de bine, relaxare și răsfăț, emoții pozitive
  • Clienții se conectează la un nivel profund cu locul și oamenii
  • Induc comportamente de cumpărare, o ședere prelungită, recenzii pozitive după finalizarea sejurului etc.
  • Cresc satisfacția totală a clientului și productivitatea angajaților


Beneficii aduse de parfumurile ambientale în hoteluri

Parfumurile ambientale creează impresii pozitive pentru clienții noi și îmbunătățesc nivelul de satisfacție al tuturor celor care se cazează la hotelul tău. Clienții fideli vor ști că se întorc mereu într-o atmosferă plăcută și relaxantă, fără să-și mai facă griji că vacanța lor ar putea fi altfel decât minunată.

Aromele resimțite în incinta hotelului tău vor crea amintiri puternice legate de acele locuri și de întreaga experiență de cazare. Clienții vor reveni cu drag în hotelul care le-a oferit o vacanță pe cinste și clipe de răsfăț, departe de agitația și stresul cotidian. Aceștia vor duce mai departe, prin recenzii și recomandări, calitatea serviciilor tale, și îți vor răsplăti, în timp, ospitalitatea și atenția la detalii.


Cum să alegi un parfum ambiental pentru hotelul tău


imker odorizant profesional horeca receptie restaurant
Alegerea celui mai bun parfum ambiental se poate face în funcție de mai multe criterii, însă este important ca ceea ce este transmis senzorial să se identifice cu valorile afacerii tale. Ai putea schimba aromele în funcție de anotimp și de zonele vizate (restaurant, spa, sală de sport etc.), dar poți alege un parfum semnătură în funcție de locația hotelului (mare, munte, centrul unui oraș etc.).

De asemenea, ține cont de politicile care privesc sănătatea consumatorilor. Esențele concentrate ar putea fi iritante pentru ochi sau piele, iar unele substanțe pot avea potențial alergen. O soluție ar fi odorizantele profesionale pentru hoteluri, care dispersează aromele favorite în vapori de aer ce sunt distribuiți uniform în întreaga încăpere.

Atunci când te gândești care sunt esențele potrivite de parfum pentru hotelul tău, imaginează-ți ce vrei să simtă clienții tăi de-a lungul perioadei lor de ședere și ce ai vrea ca ei să asocieze sau să-și amintească în legătură cu hotelul și cu momentele petrecute acolo. 

Utilizarea unui parfum ambiental semnătură poate reprezenta o strategie de atragere a clienților care se va dovedi, în timp, de succes. Pentru și mai multe informații interesante despre parfumuri, intră pe blogul Imker!
 

Suport clienti Luni - Vineri 10.00 - 16.00 la telefon/whatsapp 0733713555 si 24/24 mail office@imker.ro. In perioadele de concedii unele servicii sunt indisponibile sau comunicarile se reiau dupa finalizarea perioadei (anuntate prin banner pe site)

0733 713 555 office@imker.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!