Parfumul si diferentele culturale: cum iti poti alege parfumurile IMKER preferate (3)

Parfumul si diferentele culturale: cum iti poti alege parfumurile IMKER preferate (3)
Am ajuns la episodul 3 din seria de articole despre parfum si modul in care il percepem. Daca vrei sa citesti primele doua articole le gasesti aici: 

Biologia simtului mirosului – de ce ne plac anumite parfumuri si ce putem face sa persiste mai mult (1)

De ce si cum influenteaza parfumurile modul in care ne simtim si ne comportam? (2)


Mergand mai departe, aflam ca armata SUA a incercat sa creeze o bomba urat mirositoare drept arma ne-letala dar care ar afecta emotional populatia. Scopul era sa creeze cel mai urat miros posibil pe care sa il foloseasca impotriva inamicilor, insa au constatat ca nu pot gasi un asemenea miros pentru ca nu toate mirosurile sunt considerate unanim neplacute.  Chiar si mirosul de gunoi nu este considerat atat e groaznic de toata lumea, pentru ca in multe parti ale lumii oamenii interactioneaza cu acest miros in mod obisnuit.

Acelasi lucru se intampla si cu mirosurile placute. Diferite culturi nu pot ajunge la o concluzie comuna pentru un miros considerat pozitiv de toata lumea. De exemplu, oamenii de marketing au constatat ca ceea ce este considerat parfum care transmite senzatia de “curat” in America de Sud nu transmite “curat” in Asia. In America de Nord si Europa parfumul eliberat de uleiul esential de lamaie este considerat a crea o senzatie de calm si bucurie, dar in Japonia acest efect este atribuit uleiului esential de trandafiri sau apei de trandafiri.
In America de Nord si Europa lavanda este considerata calmanta, insa in Japonia iasomia este asociata cu o stare relaxata.

Photo by Lauren Mancke on Unsplash

Deci se observa ca sunt diferente majore in paleta de parfumuri si modul cum sunt percepute in diferite culturi. Oamenii din anumite culturi fac asocieri cu anumite parfumuri si le percep conform experientei culturale specifice. Cercetatorii au aflat ca, desi folosesc aceeasi limba si atat de multe traditii, ei pot avea reactii diferite la aceleasi parfumuri. De exemplu, a fost facut un studio in Franta si Canada si participantii au fost rugati sa dea note pentru cinci parfumuri diferite: artar, wintergreen (salcie himalayană), trandafir, lavanda si cuisoare.

Participantilor li s-a cerut sa dea note luand in considerare impresia pe care le-o lasa interactiunea cu parfumurile: prima data fara sa stie ce parfum este si apoi stiind ce parfum este.
Unul din rezultatele surprinzatoare ale studiului a fost ca participantii din Canada au notat wintergreen ca fiind foarte placut – pozitiv, in timp ce participantii din Franta l-au notat ca fiind foarte neplacut – negativ.
Motivul pare a fi ca in Canada, wintergreen este utilizat cu preponderenta in bomboane si este asociat cu placerea, pe cand in Franta este utilizat in medicina si terapie, fiind asociat cu durerea.

Al doilea rezultat notabil a fost ca atunci cand oamenii au stiut numele uleiului esential care elibera parfumul pe care il miroseau, diferentele culturale dispareau si nota medie a parfumurilor a fost mai mare.
Studiul intareste ideea ca creierul nostru proceseaza parfumurile nu doar ca o reactie la o componenta chimica, ci de asemenea fiind influentat de experientele anterioare cu acel parfum si cu informatiile pe care le avem despre acel parfum si componentele lui.

In cazul acestui experiment participantii au fost informati cu privire la ce fel de miros este, dar, in realitate, noi percepem mirosul intr-un context impreuna cu informatiile primite de la celelalte simturi, cum ar fi auzul, vazul sau gustul.
Daca, de exemplu, mirosi ceva ciudat si vezi apoi o bucata de branza, reactia ta va fi diferita de situatia in care ai descoperi niste sosete murdare. Deci concluzia pe care o vom avea va fi bazata si pe ceea ce vedem.

In timp ce oamenii dintr-o cultura pot avea asocieri comune intre anumite parfumuri si o anumita stare, cum ar fi asocierea dintre uleiul esential de scortisoara si atmosfera de calm si siguranta din perioada de Craciun, in final, cum reactionam la anumite parfumuri este un lucru foarte personal determinat de experientele personale pe care le ai cu acel miros.
De exemplu, celor mai multi le place mirosul de iarba proaspat taiata, insa daca cineva a avut un accident pe iarba proaspat taiata, reactia lui la acest miros nu va mai fi la fel de placuta pentru ca va starni emotiile negative ale evenimentului neplacut trait in trecut.

In final, o mica recapitulare:
1. Nu este un parfum care ii poate face pe toti feritici, asa cum nu este unul care sa fie considerat de toti insuportabil sau neplacut.
2. Oamenii care fac parte din aceeasi cultura pot avea asocieri commune cu anumite mirosuri.
3. Culturile care folosesc aceeasi limba si traditii pot sa nu aiba aceleasi preferinte pentru mirosuri, in functie de utilizarile parfumurilor.
4. Reactia oamenilor la anumite mirosuri trece bariera culturala, fiind influentata de experientele personale cu acel parfum.

In experienta noastra cu clientii, am constatat ca putem face o statistica cu cele mai appreciate si implicit cerute parfumuri din uleiuri esentiale (exemplu arome TOP 5) ceea ce conduce la concluzia ca majoritatea utilizatorilor nostri le considera placute.

Cu toate acestea, exista intotdeauna un numar de clienti, mic de altfel dar justificat din perspectiva propriei experiente, pentru care anumite parfumuri din cele super appreciate nu le aduc aceeasi satisfactie, sau unii chiar nu suporta un anumit parfum pe care cei mai multi il adora. Sunt clienti care spun ca vor parfumuri fresh, sa contina citrice de exemplu, iar cele dulci li se par o prostie, pe cand alti clienti cer in mod deosebit parfumuri mai dulci si nu suporta parfumurile fresh. Sau clienti care doresc parfumuri care contin mosc, iar altii care cer explict sa nu contina mosc pentru ca nu le place. Ne ajuta in acest sens folosirea filtrelor existente in categoria Arome Uleiuri Esentiale, in functie de care putem selecta componenta parfumurilor.

Pe de alta parte, din discutiile telefonice putem sa aflam care sunt preferintele si le putem recomanda arome care le satisfac modul in care asociaza parfumurile cu evenimentele placute din viata lor (asociere pe care este posibil sa nu o constientizam in acest mod, descris din punct de vedere biologic, o consideram doar o parere subiectiva, dar, iata, perfect justificata)

Pentru a acoperi cele mai commune gusturi legate de apartenenta la aceeasi cultura dar si gusturi personale, am dezvoltat pana in present in colectia IMKER peste 20 de arome de parfum premium realizate din combinatii de uleiuri esentiale, care creeaza o experienta unica, total deosebita de ceea ce ai incercat pana acum sa obtii de la un odorizant de camera sau un odorizant auto.

Poti vedea din recenziile clientilor ca sunt impresionati de mirosurile minunate, de mostrele pe care le primesc pentru a-I juta sa-si aleaga favoritele si de faptul ca le este foarte greu sa aleaga pentru ca foarte multe sunt pe placul lor.
Exploreaza tipurile de parfum impreuna cu odorizantele profesionale IMKER si hai sa ne auzim pentru a-ti alege parfumul potrivit, care sa iti trezeasca simturile si cele mai placute amintiri.

Coperta: 
Photo by Sam Manns on Unsplash
 

Suport clienti Luni - Vineri 10.00 - 16.00 la telefon/whatsapp 0733713555 si 24/24 mail office@imker.ro. In perioadele de concedii unele servicii sunt indisponibile sau comunicarile se reiau dupa finalizarea perioadei (anuntate prin banner pe site)

0733 713 555 office@imker.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!