Sala de asteptare a unei clinici sau a unui cabinet stomatologic nu este doar un loc unde pacientii sa se poata aseza si sa-si astepte programarea. Este locul in care pacientii isi incep intreaga relatie cu cabinetul si joaca un rol important in cum vor percepe serviciile pe care le oferi.
O sala de asteptare la dentist nu ar trebui tratata ca un loc de parcare pentru masini, ci ar trebui aranjata cu grija pentru a introduce pacientii intr-o experienta favorabila, prin care sa construiesti o impresie pozitiva care se extinde asupra serviciilor si tratamentelor in sine.
Iata cateva motive pentru care sala de asteptare a unui cabinet stomatologic conteaza si iata cum poti aduce imbunatatiri care vor creste nivelul increderii pacientilor in serviciile oferite.
1. Cunoaste-ti clientii
Inainte sa iti personalizezi sala de asteptare pentru grupul de clienti ai clinicii, este important sa te straduiesti sa ii cunosti, sa identifici caracteristicile lor de baza, pentru a putea defini o experienta care sa se potriveasca dorintelor si preferintelor lor.
Vei amenaja diferit spatiile de asteptare dedicate adultilor care sunt persoane ocupate, cu un nivel ridicat al veniturilor, fata de cele pentru serviciile dedicate copiilor. Cele doua zone vor genera experiente total diferite, adaptate clientilor tinta.
Ia in considerare detalii care iti definesc clientii ideali: varsta, unde locuiesc, sex, nivel de venituri, nivel de educatie, stare civila, ocupatie, interese, hobbyuri.
Foloseste raspunsurile pentru a crea persoana pe care ti-o poti imagina stand in sala de asteptare si pune-te in pielea ei pentru a afla ce ai putea sa ii oferi pentru a-i face experienta asteptarii mai frumoasa.
2. Apeleaza la cele cinci simturi
Analizeaza sala de asteptare asa cum arata acum si vezi ce atmosfera ofera in relatie cu cele cinci simturi:
- Vaz: Ce vad pacientii si este placut? Ce vad pacientii si este neplacut?
- Auz: Sunt zgomote deranjante? Este o tacere stanjenitoare? Televizorul difuzeaza programe tensionante si la un nivel ridicat al volumului?
- Tactil: Ce senzatie transmite mobilierul din sala de asteptare? Este confortabil, este suficient de spatios pentru toti pacientii care asteapta in aceeasi perioada de timp?
- Miros: Camera miroase proaspat si curat? Este un miros de spital sau de solutii de curatare care trebuie sa fie mascate?
- Gust: Le pui clientilor la dispozitie ceva cu care sa isi potoleasca setea, sau sa ii trezeasca putin dupa o zi de activitate?
Pe masura ce analizezi modul in care sala de asteptare stimuleaza simturile pacientilor, identifica elementele pe care le poti adauga sau elimina pentru a face spatiul mai primitor si confortabil pentru pacientii care asteapta si care sa ii determine sa asocieze spatiul cabinetului sau clinicii stomatologice cu un loc placut.
De exemplu, adaugarea unui miros placut ii determina pe pacientii sa asocieze spatiul cabinetului sau clinicii stomatologice cu un loc placut (nu cu unul de spital), in care se simt bine, mai relaxati, mai putin stresati si nu ezita sa revina.
Totodata un spatiu parfumat creeaza o impresie superioara clientilor, cu privire la calitatea serviciilor. Adaugand un parfum spatiului de asteptare este important sa utilizezi uleiuri esentiale naturale pentru a te asigura ca le oferi un miros sanatos, care sa nu le provoace alergii, iar difuzarea cu ajutorul aparatelor care folosesc nebulizarea la rece si pot fi programabile ajuta la controlul nivelului de difuzare astfel incat mirosul sa se simta, dar la un nivel discret, care sa nu deranjeze.
3. Scade perceptia timpului de asteptare
Chiar daca oferi un spatiu mai confortabil, atmosfera salii de asteptare ofera pacientilor o experienta a serviciilor superioare, nici cele mai sofisticate detalii nu vor conta daca pacientii nu isi ocupa timpul intr-un mod activ.
O asteptare lunga si plictisitoare ii va face nefericiti si frustrati. De obicei pacientii ajung in sala de asteptare si sunt nerabdatori sa isi verifice emailul sau noutatile din social media, sau copiii cer telefonul parintilor dar raman in scurt timp fara baterie.
Pentru a veni in intampinarea acestei probleme poti folosi dispozitive speciale de incarcare, cu baterii puternice care incarca in maxim 30 de minute si cu iesiri pentru cele mai utilizate tipuri de telefoane. Alege modele care au si afisaj publicitar si dispozitiv LED, pentru a-ti plasa noutatile si ofertele, atragand astfel mult mai usor atentia.
In acest mod pacientii vor fi ocupati si vor percepe atat o grija superioara fata de dorintele lor cat si trecerea mai rapida a timpului. Studiile arata ca 30 de minute in care utilizezi elemnte interactive pot fi percepute la jumatate.
4. Creeaza un spatiu interactiv
Punand la dispozitia pacientilor elemente interactive poate fi in acelasi timp distractiv dar poate sa creeze pacientilor senzatia ca timpul a trecut mai repede si ca s-au simtit apreciati si rasfatati.
Pacientii, in special copiii, pot simti ca trece timpul mai repede cand au la dispozitie diferite jocuri pe care le pot juca (jucarii din materiale cat mai naturale (lemn, panza), scarite, ecrane interactive, jocuri tematice cu periute de dinti si personaje prin care pot exersa in joaca spalatul pe dinti etc.).
5. Nu crea senzatia unui loc demodat
Daca in sala de asteptare intampini clientii cu niste stegulete personalizate, cateva pot-pourri prafuite, reviste demodate, pliante vechi, cu o grafica decolorata si un televizor care difuzeaza stiri dezastruoase, mesajul pe care il transmiti este nu doar ca nu pretuiesti experienta clientilor dar, mai mult decat atat, impresia se extinde si asupra serviciilor pe care le oferi, parand ca nu tin pasul cu tehnica si practicile moderne.
O sala de asteptare careia nu i se da suficienta importanta poate scadea nivelul de incredere al pacientilor si le lasa senzatia ca nu le oferi cele mai bune servicii, in timp ce concurenta isi poate pune la punct la maxim toate modalitatile prin care ii poate tine aproape si fericiti.
Deci analizeaza-ti sala de asteptare pentru a vedea daca sunt elemente care fac clinica sa para invechita si aplica schimbari cat mai rapid.
6. Scapa pacientii de frici si probleme
Majoritatea pacientilor simt un anumit nivel de anxietate si stres cand se gandesc la dentist. Cu cat se apropie de clinica si mai ales cand ajung in sala de asteptare, fricile se accentueaza. De aceea, comunica cat mai mult cu fiecare pacient, pentru ca o relatie apropiata ii ajuta sa scape de frici si le ofera per ansamblu o experienta mai buna atat pacientilor cat si personalului clinicii.
Iata cateva sfaturi:
- Instruieste personalul sa salute pacientii cand ii intalnesc in sala de asteptare, ca pe niste prieteni vechi.
- Incurajeaza doctorii sa cunoasca numele pacientilor si sa ii intampine cu zambet, sa le explice in prealabil, pas cu pas, ce va urma sa se intample, sa ii asigure ca sunt bine ingrijiti si asistati, spre binele lor.
- Foloseste videoclipuri care sa ii prezinte pe membrii echipei, dentisti, iginenisti etc., sau poti prezenta noutati, tehnologiile folosite, rezultate, pareri ale clientilor. Video-urile se pot difuza prin intermediul unui Private label TV.
Oferind pacientilor mai multe informatii referitoare la ce se pot astepta in timpul programarii ii ajuta sa se elibereze de griji si sa ii calmeze, ceea ce este de un real ajutor in procesul de realizare a lucrarilor.
7. Imbunatateste experienta generala a clientilor cu un look nou
Este usor sa privesti sala de asteptare si sa crezi ca oferi suficient pentru pacientii tai. Dar nu te astepta ca o impresie de tipul “suficient de ok” este tot ceea ce iti doresti. Implementand elemente noi, fiind mereu in pas cu ceea ce este actual vei imbunatati experienta generala a pacientilor astfel incat ei sa fie impresionati din momentul in care intra pe usa pana in momentul in care pleaca fericiti acasa si isi doresc sa revina.
Cu ce te poate ajuta IMKER?
Fie ca scopul tau este sa oferi servicii de calitate superioara, sa scazi timpul perceput de asteptare al clientilor sau sa iti consolidezi brandul de clinica stomatologica, solutiile IMKER iti ofera instrumentele care te ajuta sa iti impresionezi clientii actuali si sa atragi noi clienti.
Te invitam sa folosesti pachetele IMKER dedicate cabinetelor si clinicilor stomatologice – IMKER Happy Client care contin:
- aparat/aparate de aromatizare IMKER AromaLUX configurate pe dimensiunea salii/salilor de asteptare
- parfum din uleiuri esentiale naturale (mai multe arome pentru a-ti alege aroma preferata)
- incarcator pentru clienti cu afisaj publicitar si LED prin care vii in intampinarea clientilor cu posibilitatea de incarcare rapida a telefonului cat timp stau in sala de asteptare si poti afisa ofertele, noutatile, fiind mult mai vizibile catre acestia.
- livrare gratuita si asistenta pentru instalare si configurare.
Aparat de odorizare profesional IMKER AromaLUX M04 - Wi-Fi (parfum inclus)
1080 RON 990 RON
CUMPARA ACUM
Parfum uleiuri esentiale AromaNatural - GARCIA
130 RON
CUMPARA ACUM